What songs would you best suit to an Eva character?

This is a forum for casual discussion of Evangelion. Topics like "Asuka is hot!" or "Which Eva kicks the most ass?" belong here.

Moderator: Board Staff

Ryo
Matarael
Matarael
User avatar
Posts: 598
Joined: Feb 25, 2005
Location: Borås, Sweden

  •      
  •      
  • Quote

Postby Ryo » Thu Aug 11, 2005 6:15 am

RuaDragon wrote:'Easier to Run'? How can you post that one and not mention 'Faint'! It sounds like it was written by Asuka and Shinji.


*shrugs* I guess... But hey, I can't do everything, can I? :wink:

And your description of the Sonne video drool.


Oh, thank you. :oops:
Asuka > Rei

Titus
Lilin
Lilin
User avatar
Posts: 1144
Joined: Jan 13, 2005
Location: The outer-rim of online g

  •      
  •      
  • Quote

Postby Titus » Thu Aug 11, 2005 8:16 am

K, :roll: - Um, this thread started off ok, but now I'm getting kinda freaked out here... Why are we suddenly posting not only the names of songs but lyrics too? :shock:

-I'm scared and confused....
"I say Evamonkey did it himself. After seeing that Titus had more Eva images than him, he was driven into a fit of jealousy that led him to set this up in the hope of infecting everyone with a trojan that automatically rooted through their harddrives and sending him any images he didnt already have." - Space Penis
"some of the most intelligent people I know are complete fuck ups, and some of the less intelligent ones are incredibly interesting and promising." - The Eva Monkey
"Titus I love you!" - Zugzwang
"TITUS + ADSL = Disaster" - Timesplitter 01

Ryo
Matarael
Matarael
User avatar
Posts: 598
Joined: Feb 25, 2005
Location: Borås, Sweden

  •      
  •      
  • Quote

Postby Ryo » Thu Aug 11, 2005 8:26 am

Titus, you havn't seen anything yet...

There was a thread at AN that started off as a discussion about the hospital scene in EoE, moved on to the topic of masturbation and ended with some strange guy talking about his dick all the time. Now THAT's scary.
Asuka > Rei

RuaDragon
Adam
User avatar
Posts: 68
Joined: Jul 03, 2005
Location: Behind you.

  •      
  •      
  • Quote

Postby RuaDragon » Thu Aug 11, 2005 8:36 am

Titus wrote:K, :roll: - Um, this thread started off ok, but now I'm getting kinda freaked out here... Why are we suddenly posting not only the names of songs but lyrics too? :shock:

-I'm scared and confused....


So people who haven't heard the songs know why they remind us of our favourite characters. :roll:
"Dying is not romantic, and death is not a game which will soon be over...Death is not anything...Death is not...It's the absence of presence , nothing more...The endless time of never coming back...a gap you can't see, and when the wind blows through it, it makes no sound..."
- Guildenstern

Jomei
Lilith
User avatar
Posts: 144
Joined: Jul 21, 2005
Gender: Male
Contact:

  •      
  •      
  • Quote

Postby Jomei » Fri Aug 12, 2005 10:41 pm

Shinji
Green Day- Longview

Key parts bolded (including all of the choruses; lololol masturbation)
Ignore the part about "my mother says to get a job..." or think of it as Gendo instead. :\

Sit around and watch the tube,but nothing's on
Change the channels for an hour or two
Twiddle my thumbs just for a bit
I'm sick of all the same old shit
In a house with unlocked doors
And I'm fucking lazy

Bite my lip and close my eyes
Take me away to paradise
I'm so damn bored I'm going blind
And I smell like shit


Peel me off this velcro seat and get me moving
I sure as hell can't do it by myself

I'm feeling like a dog in heat
Barred indoors from the summer street
I locked the door to my own cell
And I lost the key

Bite my lip and close my eyes
Take me away to paradise
I'm so damn bored I'm going blind
And I smell like shit


I got no motivation
Where is my motivation?
No time for the motivation
Smoking my inspiration

Sit around and watch the phone, but no one's calling
Call me pathetic, call me what you will

My mother says to get a job
But she don't like the one she's got
When masturbation's lost its fun
You're fucking breaking


Bite my lip and close my eyes
Take me away to paradise
I'm so damn bored
I'm going blind
And loneliness has to suffice
Bite my lip and close my eyes
I was slipping away to paradise
Some say,"Quit or I'll go blind."
But it's just a myth

RuaDragon
Adam
User avatar
Posts: 68
Joined: Jul 03, 2005
Location: Behind you.

  •      
  •      
  • Quote

Postby RuaDragon » Sat Aug 13, 2005 8:29 pm

The song "Eifersucht" reminds me of Asuka, nothing specific, just in general:

Am I more handsome
cut up my face
am I stronger
break my neck cowardly
am I smarter
kill me and eat my brain
Do I have your wife
kill me and eat me up completely
then eat me up completely

Am I more honest
bite off my tongue
am I richer
then take everything from me
am I more courageous
kill me and eat my heart
Do I have your wife
kill me and eat me up completely
then eat me up completely
but lick up the plate

Jealousy is cooking

Do I have smooth skin
pull it off in strips
Do I have clear eyes
take the light from me
Do I have a pure soul
kill it in flames
Do I have your wife, then
kill me and eat me up completely
then eat me up completely
but lick up the plate

Jealousy is cooking
"Dying is not romantic, and death is not a game which will soon be over...Death is not anything...Death is not...It's the absence of presence , nothing more...The endless time of never coming back...a gap you can't see, and when the wind blows through it, it makes no sound..."
- Guildenstern

K2Grey
Adam
Posts: 84
Joined: Aug 13, 2005

  •      
  •      
  • Quote

Postby K2Grey » Sat Aug 13, 2005 11:12 pm

After all these really depressing lyrics, I think it's time to insert a reasonably waffy one:

Ayumi Hamasaki - Evolution

It's true, isn't it? It seems as though
we're headed for a new century. It's miraculous:
This is something you can only taste once.
Let's remember one more time.

On the day we arrived on this Earth
we were somehow happy,
and somehow it hurt.
We were crying
wow yeah wow yeah wow wow yeah

Reality is a traitor; it's easy
to misjudge things. So with your own two eyes
please decide the worth of this place.
Do it with your own standards.

We've arrived in these times.
But somehow things move on
So somehow we're standing here
and we're living through today.
wow yeah wow yeah wow yeah

We've arrived on this kind of world.
Somehow I'm very happy
somehow it hurts a lot.
While crying at the top of my lungs:
wow yeah wow yeah wow yeah

I've arrived in these times.
But I met you.

I've arrived in this kind of world.
So I was able to meet you.

On the day we arrived on this Earth
we were somehow happy,
and somehow it hurt.
We were crying
wow yeah wow yeah wow wow yeah

We've arrived in these times.
But somehow things move on
So somehow we're standing here
and we're living through today.
wow yeah wow yeah wow yeah

For those with a positive outlook on the EoE ending :)

Titus
Lilin
Lilin
User avatar
Posts: 1144
Joined: Jan 13, 2005
Location: The outer-rim of online g

  •      
  •      
  • Quote

Postby Titus » Sun Aug 14, 2005 3:36 pm

O.K, I c why u guys post the lyrics. Still think it mad tho, too much effort, id rather post links to the page with the lyrics..... :roll: Meh...
"I say Evamonkey did it himself. After seeing that Titus had more Eva images than him, he was driven into a fit of jealousy that led him to set this up in the hope of infecting everyone with a trojan that automatically rooted through their harddrives and sending him any images he didnt already have." - Space Penis
"some of the most intelligent people I know are complete fuck ups, and some of the less intelligent ones are incredibly interesting and promising." - The Eva Monkey
"Titus I love you!" - Zugzwang
"TITUS + ADSL = Disaster" - Timesplitter 01

Space Penis
Lilin
Lilin
User avatar
Posts: 1007
Joined: May 17, 2005
Location: TAKE US TO MEHICO

  •      
  •      
  • Quote

Postby Space Penis » Sun Aug 14, 2005 5:53 pm

You know, the Sealab trailer fits Eva pretty well.

Gendo:
Would you put your brain...in a robot body?

Yui:
What, like a robot-human body?

Gendo:
...Yeah.

Yui:
No. I'd put it something better.


In the worlds second most advanced research laboratory...

Naoko:
Welcome to Gehirn!

A brilliant scientist has created a new life-form...

Yui:
Ladies and gentlemen, I'd like you to meet EVA!

Keel:
HOLY CRAP!

Fuyutski:
What have you done?

But in order to survive...

Yui:
I took natures most perfect killing machine, and NEEDLESSLY turned it into a robot!

They'll have to destroy her creation...

[jump to cross-synch tests]

Maya:
Get him outta there!

Ritsuko:
Somethings wrong!

Asuka:
Oh, ya think?

[jump to Matareals attack]

Hyugga:
It cut the power!

Aoba:
How the hell can it cut the power? It's a spider!

Keel:
HOLY CRAP!

[jump to Gaghiels attack]
Asuka:

LET'S
GO
FISHING!

[jump to Third Impact]
Shinji:
*Mindless gibbering*

Shogouki:
*Inhuman scream*


Title flash: EVANGELION
Tell me, is something eluding you, sunshine?
Is this not what you expected to see?
If you wanna find out what's behind these cold eyes
You'll just have to claw your way through this disguise!

Zuggy
Banned
User avatar
Posts: 1716
Joined: Jun 18, 2005
Location: UK
Contact:

  •      
  •      
  • Quote

Postby Zuggy » Mon Aug 15, 2005 2:38 pm

Haha. Deleted.
Last edited by Zuggy on Fri Nov 18, 2005 4:24 pm, edited 1 time in total.

Toilet Duck
Lilith
User avatar
Posts: 141
Joined: Mar 21, 2005
Location: The not-too-distant futur

  •      
  •      
  • Quote

Postby Toilet Duck » Tue Aug 16, 2005 4:15 pm

okay... how about breaking away from the cheesy copycat rap-metal bands with lyrics ripped from poetry on the livejournal of some pathetically "depressed" goth? classical music would be a nice change of pace...
"Do you think Reis big giant head would be enough to make a nuclear winter?" --defectron

Being banned from GodTube = VICTOLY

Zuggy
Banned
User avatar
Posts: 1716
Joined: Jun 18, 2005
Location: UK
Contact:

  •      
  •      
  • Quote

Postby Zuggy » Thu Aug 18, 2005 4:01 pm

classical music would be a nice change of pace...


Sure thing. I mentioned a couple of my favourite pieces (that relate to eva) above somewhere, I'll just quote em here - what do you think? piano pieces like these seem to fit Rei somehow.

For Rei I'm torn between two pieces...

Armstrong: Weather Storm
Saite: Gymnopedie No.1


Another favourite of mine:

Beethoven: Moonlight Sonata
Not too sure on which character this would sound good against. Perharps Asuka later in the series?

Takumi Fujiwara
Lilith
User avatar
Posts: 104
Joined: Aug 13, 2005

  •      
  •      
  • Quote

Postby Takumi Fujiwara » Thu Aug 18, 2005 5:04 pm

Rei: Piano Sonata No. 8 (Beethoven)
PROJECT D
The AE-86 is on the Road, All's right with the world.

Timesplitter 01
Lilin
Lilin
User avatar
Posts: 1686
Joined: Jun 25, 2004
Location: In the deepest pits of he

  •      
  •      
  • Quote

Postby Timesplitter 01 » Thu Aug 18, 2005 9:26 pm

Misato - My way
I have too much anime, yet it's not enough. Anime Addict, if it were a drug; I'd be dead.

Space Penis
Lilin
Lilin
User avatar
Posts: 1007
Joined: May 17, 2005
Location: TAKE US TO MEHICO

  •      
  •      
  • Quote

Postby Space Penis » Fri Aug 19, 2005 7:32 am

Kaoru- Ode to Joy

You knows it. :wink:
Tell me, is something eluding you, sunshine?
Is this not what you expected to see?
If you wanna find out what's behind these cold eyes
You'll just have to claw your way through this disguise!

Hyper Shinchan
God
God
User avatar
Age: 30
Posts: 4774
Joined: Aug 07, 2005
Location: Bunga Bunga Republic
Gender: Male

  •      
  •      
  • Quote

Postby Hyper Shinchan » Fri Aug 19, 2005 11:21 am

Space Penis wrote:Kaoru- Ode to Joy

You knows it. :wink:

It's almost the kaworu's theme XDD

Hunter21
Pilot
Pilot
User avatar
Age: 39
Posts: 2020
Joined: Jun 21, 2004
Location: Land of 11,842 Lakes
Gender: Male

  •      
  •      
  • Quote

Postby Hunter21 » Fri Aug 19, 2005 12:22 pm

Shinji to Asuka- Abracadabra by Steve Miller. Plus the chorus for that song works on a couple levels.
EVANGERIONANIME is stupid

Come Join the Sakaki Fan Club!

Remember you're on Evageeks, where preset personal delusions outweigh reality.

The Sandman
Lilith
User avatar
Posts: 143
Joined: Jul 11, 2005
Location: Brew City aka Milwaukee,W

  •      
  •      
  • Quote

Postby The Sandman » Fri Aug 19, 2005 2:22 pm

Gendo and Yui:A Perfect Circle-Judith
    Every Eva female character:Ginuwine-Pony

    TheBlueTree
    Gaghiel
    Gaghiel
    User avatar
    Posts: 367
    Joined: Jul 02, 2005

    •      
    •      
    • Quote

    Postby TheBlueTree » Sat Aug 20, 2005 5:18 pm

    This one is so good for Rei i dont know why but. Love song by Blood for Blood download the song and think of Rei isnt that funny!
    or white trash anthem for Asuka by Blood for Blood (dunno why but i like the song and i like Asuka XD)

    Titus
    Lilin
    Lilin
    User avatar
    Posts: 1144
    Joined: Jan 13, 2005
    Location: The outer-rim of online g

    •      
    •      
    • Quote

    Postby Titus » Mon Aug 22, 2005 1:20 pm

    Asuka - Touched by Vast
    - Dare by Gorillaz
    "I say Evamonkey did it himself. After seeing that Titus had more Eva images than him, he was driven into a fit of jealousy that led him to set this up in the hope of infecting everyone with a trojan that automatically rooted through their harddrives and sending him any images he didnt already have." - Space Penis
    "some of the most intelligent people I know are complete fuck ups, and some of the less intelligent ones are incredibly interesting and promising." - The Eva Monkey
    "Titus I love you!" - Zugzwang
    "TITUS + ADSL = Disaster" - Timesplitter 01


    Return to “Evangelion Chit-Chat”

    Who is online

    Users browsing this forum: No registered users and 1 guest